חשוב לדעת

שאלות נפוצות

שמן קנאביס רפואי מורכב ממיצוי החומרים הפעילים בפרחי הקנאביס: הקנבינואידים THC ו CBD טרפטנים בשמן נשא ,לרוב בשמן הזית ו/או כל שמן מורשה אחר.

שמן הקנאביס נצרך בספיגה תת לשונית ומתחיל להשפיע לאחר כ 30-60 דק' מעת הצריכה. לרוב, משפיע השמן למשך 4-6 שעות וזאת מכוון שנצרך דרך מערכת העיכול ונכנס למחזור הדם.

שמן הקנאביס מתאים בראש ובראשונה למטופלים המעוניינים בהשפעה ממושכת, וכמובן לכל מי שאינו כשיר / אינו מעוניין לעשן (ילדים, חולי ריאות, שומרי שבת (בשבת)) וכו'.

תפרחת – תפרחת הינה פרחי קנאביס מיובשים, הנצרכים על ידי עישון או אידוי. תפרחת כאמצעי לצריכת קנאביס רפואי הינה הנפוצה ביותר ומגיעה למטופל בשתי תצורות שונות:

  1. כתפרחת גולמית אותה יש לגרוס לתוך גלילית / מאייד
  2. כגלילית מוכנה מראש המכילה את תפרחת הקנאביס הרפואי גרוס.

צריכת התפרחת באמצעות עישון/אידוי נכנסת ישירות למחזור הדם דרך הריאות ע"י שאיפה, ההשפעה הינה מהירה (עד כ-10 דק') ומשך ההשפעה קצר יחסית – לרוב כ-2-3 שעות.
תפרחת מתאימה עבור מי שרגיש לשמן ו/או לא מצליח להתמודד עם זמן ההשפעה הארוך ועבור מי שסובל מכאבים מתפרצים וצריך פתרון מיידי.

ניתן לשלב בין 2 תפרחת ושמן קנאביס רפואי וזאת בהתאם למרשם ובהדרכת רוקח/אחות.

קנאביס רפואי משפיע במגוון אופנים, וכמובן שההשפעה הינה אינדיבידואלית. נחלק את ההשפעה לשניים:

  1. טווח קצר – ההשפעה הנקודתית (באותו שימוש) תורגש בהתאם לתצורה, בנטילת שמן קנאביס, ההשפעה תורגש לאחר 30-60 דק' ואילו בשימוש בתפרחת ההשפעה תורגש תוך מספר דקות בודדות.
  2. טווח ארוך ושיפור באיכות החיים הינם תהליכים מתמשכים. משך הזמן עד מציאת האיזון הנכון ועד השגת כלל ההטבות מהקנאביס הרפואי (שיפור באיכות השינה, שיפור במצב הרוח, הגברת תיאבון והרפיית השרירים), לרוב ימשך בין שבועיים ועד שלושה חודשים.

יש לזכור כי ההשפעה הינה אינדיבידואלית ומשתנה מאדם לאדם.
בנוסף ישנם פרמטרים נוספים הרלוונטיים לעיתוי ההשפעה, כגון: ניסיון קודם בצריכה קנאביס רפואי, שעת הצריכה, רמת העייפות, איכות הקנאביס הרפואי, שיטת הצריכה ואיכותה וכו'.

שאלות רבות עולות בגין הזכאות לשימוש במוצרי קנאביס רפואי.
ריכזנו עבורכם את רשימת ההתוויות העדכנית ביותר בכדי להקל על אי הוודאות בנושא.
עיקר המקרים הרפואיים הזכאים:

  • מחלת קרוהן או קוליטיס (3 חודשים ללא שיפור ובצירוף הפניה ממומחה גסטרו)
  • כאב (נוירופתי מתמשך, בצירוף הפנייה ממרפאת כאב)
  • אונקולוגיה
  • מחלות זיהומיות – איידס (HIV)
  • תסמונת טורט
  • טרשת נפוצה
  • פרקינסון
  • אפילפסיה
  • חולים סופניים
  • הפרעה פוסט טראומטית (PTSD)

לרשימה מורחבת מאתר משרד הבריאות (היק"ר): לחץ כאן

לאחרונה אנו נתקלים בתגובות רבות של לקוחות שאינם מכירים את רפורמת הקנאביס הרפואי החדשה של משרד הבריאות, בעיקר סביב סוגיית החוסרים הקיימת ברחבי הארץ.
בעיית החוסרים של מוצרי הקנאביס הרפואי בבתי המרקחת הינה קשה וכואבת. אנו בית מרקחת המקבל מלאי מהספקים השונים וכידוע הבעיה הינה ארצית. מצב זה אינו פשוט גם עבורנו. אנו מזדהים וכואבים עמכם, קהל לקוחותינו.
ננסה להסביר, להרחיב ולחדד את הדרך קורה התהליך:
הרפורמה החדשה מגדירה שרשרת ערך מהמגדל ועד למטופל. ישנן 5 חוליות בשרשרת האספקה החדשה, בסדר הבא: מגדל, מפעל, בית מסחר, בית מרקחת ומטופל. כל חוליה הינה עצמאית ופועלת בפני עצמה.

חוליה 1 – חוות גידול/ריבוי קנאביס (לדוגמא: שיח, IMC, שאיפה לחיים, תיקון עולם).

חוליה 2 – מפעל לייצור ואריזת מוצרי קנאביס רפואי (לדוגמא : פנאקסיה, בזלת, שאיפה לחיים).

חוליה 3 – בית מסחר לתרופות – אחסון והפצה לבתי מרקחת (טלפארם, ס.ל.א, נובולוג, כמיפל).

חוליה 4 – בית מרקחת – אחסון ומסירת מוצרי קנאביס רפואי (GreenPharma, סופר-פארם, ש.ר.מ וכו').

חוליה 5 – מטופל – חולה אשר עומד בהגדרות היק"ר לקבלת מוצרי קנאביס רפואי ובידו מרשם מרופא מוסמך.

שלא כמו באסדרה הישנה, אין קשר ישיר בין המטופל למגדל/ספק (בדומה לתרופות רגילות). מטופל יכול לפעול אך ורק מול בית המרקחת (לבחירתו) ומול הרופא המטפל. בית המרקחת רשאי לפעול אך ורק מול בית מסחר ומול המטופל וכך כל חוליה בשרשרת יכולה לפעול רק מול "השכן" שלה מלמעלה או מלמטה.

לפני הכל, יש להקפיד על אחסון בטוח באזור מאובטח (למנוע גניבות), בהיבט אבטחת איכות, מומלץ לאחסן קנאביס רפואי בדומה לתרופות אחרות – במקום קריר וחשוך, רחוק מהישג ידם של ילדים ובע"ח ובמיקום דיסקרטי. מוטב למקם את הקנאביס הרפואי במקום המוכר לנו, בכדי שלא נשכח את המיקום עצמו.

  • שמן – מומלץ לאחסן במקום קריר ויבש. לא במקרר ולא חשוף לשמש או חום. לאחר אחסון ממושך יש לנער לפני שימוש. 
  • תפרחת – עדיף לאחסן במיכל ייעודי המתאים לתפרחות, יחד עם שקית לחות השומרת על איכות המוצר לאורך זמן. גם כאן, אין לחשוף את התפרחת לטמפרטורות חריגות ולתנאי סביבה חריגים.
  • דגש חשוב הינו שמירה על בטיחות הסביבה, בדגש על ילדים. חשוב מאד לאחסן את הקנאביס הרפואי הרחק מהישג ידם של ילדים (ישנן קופסאות עם מנגנון בטיחות).
  • ניתן לשמור גם על הדיסקרטיות, על ידי שימוש בקופסאות אטומות ללא סימון מיוחד.

זמן אספקת משלוח קנאביס רפואי הינו שלושה ימי עסקים, לכל היותר (הזמנות למרחב אילת יסופקו אחת לשבוע).

למה אנחנו קוראים יום עסקים? כל הזמנה שמתקבלת ביום עבודה בין הימים א-ה ובין השעות 08:00-18:00 ייחשב כיום עסקים.
לדוגמא: הזמנה שהתקבלה ביום ב' בשעה 16:00, תגיע אליך ביום חמישי של אותו שבוע.

באיזו שעה יגיע המשלוח ?
נציגי השירות שלנו שולחים מסרון (הודעת SMS) על חלון זמן בו צפוי להגיע השליח, ביום הגעת המשלוח.

הקנאביס הרפואי מובל ברכבים ייעודיים מטעם חברת Greenpharma, על-ידי נהגי חברה מורשים מטעם היק"ר.
הקנאביס נשמר בתוך מנשא ואלידי, אשר אושר על-ידי משרד הבריאות בהתאם לתקן GDP להובלת תרופות. כך, למעשה, ניתן אף להוביל, באמצעות רכבים אלה, תרופות לבית הלקוח.

ניתן להיוועץ עם כל רוקח קנאביס מומחה וכמובן עם צוות הרוקחים המקצועי בחברת GreenPharma.

קנאביס רפואי משמש לטיפול בילדים במסגרת מספר מחקרי אפילפסיה, אוטיזם ומצבים חריגים אחרים. במקרים אלה, לרוב, יעברו הורי הילדים ליווי והדרכה על ידי הצוות הרפואי וספק הקנאביס.

יתרונות רבים וביניהם שמירה על הפרטיות, נוחות מקסימלית (במידה ואין משנע על המרשם רק המטופל יכול לרכוש בבימ"ק,דבר המחייב אותו לצאת מהבית), הובלה מבוקרת ובטוחה, שירות הזמנה טכנולוגי ויעיל, שירות לקוחות מקצועי במוקד ובשילוח.

אישור מסירת קנאביס רפואי ניתן באופן ממוחשב ומקושר למערכות היק"ר (יחידת קנאביס רפואי של משרד הבריאות). לביצוע הזמנה בבית מרקחת, יש צורך במרשם קיים במערכת.

  • מרשם שאינו בתוקף – נמחק באופן אוטומטי מהמערכת ולא יתאפשר ביצוע הזמנה אלא בהנפקת מרשם חדש. 
  • מרשם שתוקפו טרם החל – אפשר שייחשב כמרשם תקף עד חמישה ימים לפני תאריך תחילת תוקפו, בהתאם למועד המסירה הקודם ובכפוף להחלטת מחשב היק"ר.

במידה ותרצו לקחת אתכם את הקנאביס הרפואי מחוץ לישראל, יש צורך בשני אישורים: אישור מטעם היק"ר (יחידת הקנאביס הרפואי של משרד הבריאות) ואישור מטעם שגרירות המדינה בה תבקרו, בהתאם לחוק המקומי.
מדובר בהליך מורכב ולא מומלץ, לאור "הסבלנות" המועטה בנושא קנאביס במדינות רבות בעולם.

הפוטנציאל לאי-הבנה וטעויות הינו רב, לכן, נמליץ להתייעץ עם הרופא המטפל / רוקח מייעץ באשר לפתרונות זמניים במקום קנאביס רפואי למשך החופשה.
במידה ומדובר בחופשה ארוכה / טיול ממושך – יש להיוועץ עם רופא מומחה קנאביס רפואי לטובת קבלת מענה ממושך, במידה זרה.

ראשית, חשוב להבין כי האפקט המתקבל מקנאביס רפואי נקבע ע"י פרמטרים רבים ומגוונים (ולא רק ממינון הקנאביס הנצרך) ולכן – אנו ממליצים להיוועץ עם רוקח מומחה לקנאביס רפואי, לבירור סיבת חוסר שביעות הרצון מהטיפול.
במידה ויוחלט כי אכן מדובר במינון שאינו תואם את הצרכים, יש לפנות לרופא המטפל בכדי להתאים את המינון, בהתאם לתנאים הבאים:

  • עדכון מינון במסגרת המאושרת לרישום על-ידי רוקח: עדכון המינון יבוצע ע"י רוקח ובהתאם תעודכן המסירה.
  • עדכון מינון שאינו במסגרת המאושרת לרישום על-ידי רוקח: יש לפנות לרופא המטפל לשינוי הרישיון ואישור המסירה.
  1. השלב הראשון הינו קבלת מרשם (אישור מסירה) מהרופא המטפל.
  2. את אישור המסירה שברשותכם שילחו אלינו (GreenPharma) דרך אפליקציית ה whatsapp במספר 052-2041466, במייל Greenpharma@telepharma.co.il או בפקס שמספרו 1-533-507-3000.
  3. ברגע שהמרשם שלכם יתקבל ב whatsapp, נציגת שירות שלנו תעדכן אתכם כי המרשם התקבל, במידה ושלחת בפקס או מייל – אנא חייג/י לוודא קבלת המרשם (03-9480444).
  4. במידה וזו הזמנה ראשונה, רוקח מטעם החברה ייצור עמכם קשר טלפוני לתשאול רוקחי (5-10 דקות) והסבר.
  5. במידה וזו הזמנה חוזרת (ולא בוצע עדכון מינון או תצורה המחייב שיחה עם רוקח) ניתן לבצעה למול נציג שירות, עליך לשלוח את המרשם ונציגת שירות תחזור אליך בהודעת whatsapp או שיחת טלפון.
  6. תשלום מתבצע במעמד ההזמנה באמצעות כרטיס אשראי בלבד.
  7. לאחר ביצוע ההזמנה, יש להמתין להודעה/שיחת מנציג שירות כי המרשם התקבל ועבר תקין באתר משרד הבריאות. במידה ואכן תקין, מרגע התשלום, משלוח יגיע תוך 3 ימי עסקים, ובתיאום טלפוני. (משלוחים לאילת יתואמו באופן פרטני ובקבועי זמן שונים).

כל שינוי או הפסקה בנטילת תרופה, חייבים להתבצע לאחר ייעוץ עם הרופא המטפל ובאישורו.
אין להפסיק נטילת תרופות כרוניות.

השפעה על התיאבון
צריכת קנאביס עשויה לגרום לעלייה או ירידה בתיאבון, על כן, יש לבצע מעקב משקל לאורך תקופת השימוש. במידה ואכן יש השפעה על התיאבון, קיימות שיטות וטכניקות רבות על מנת לסייע ולהיערך נכונה לפני / אחרי צריכת הקנאביס הרפואי. ניתן להתייעץ עם רוקח מומחה קנאביס שלנו בנושא זה.

מתי נכון לצרוך ? (בהיקשרי מזון/שתיה)
את הקנאביס הרפואי יש לצרוך אחרי אוכל (לא קיבה ריקה). במידה ומורגשת תחושת תיאבון מוגבר, ניתן לאכול משהו מתוק לפני השימוש בקנאביס (למשל: בננה או תמר) וכעבור חצי שעה – עד שעה מהשימוש לאכול ארוחה מלאה.
*לחולי סכרת: חובה לאכול לפני השימוש (על הארוחה לכלול פחמימה מורכבת).

קנאביס רפואי, לצד תופעות לוואי נוספות, נמצא כחומר מרדים, כלומר – מסייע בתהליך ההירדמות. כמו כן, נמצא כי קנאביס מקצר את שלב החלימה במהלך השינה, כך שחולים הסובלים מסיוטים (למשל: נפגעי פוסט טראומה) צפויים לישון טוב יותר לאחר השימוש.

רופא רשאי לאשר שימוש בקנאביס מטעמים רפואיים, בשני מקרים:

  • רופא מאושר קנאביס – הרופא עבר קורס הכשרת קנאביס מטעם היק"ר ומשמש נציג היק"ר לעניין זה. מתן רישיון רפואי ואישור מסירה יהיה לשיקול דעתו וייעשה במקום.
  • רופא מומחה – הרופא רשאי למלא טופס בקשה מקוון עבור היק"ר, לאישור שימוש ומסירה של קנאביס רפואי, במסגרת תחום ההתמחות שלו בלבד. החלטת היק"ר לאישור או דחיית הבקשה תישלח במייל ויש לקחת בחשבון שהליך מסוג זה אורך זמן ממושך יותר.

THC הוא המרכיב הפסיכואקטיבי העיקרי בצמח הקנאביס הרפואי. השפעותיו העיקריות הינן הרגעת הגוף, הגברת התיאבון ושיכוך כאבים.

ה-THC אשר בודד לראשונה בישראל בשנת 1964 על ידי הכימאים פרופ' רפאל משולם, יחיאל גאוני וחביב אדרעי, הוא גם הרכיב העיקרי בצמח אשר אחראי על תחושת ה"היי" שחווים המשתמשים והוא גורם לשינוי חושי בקרב המשתמש.

CBD לעומת זאת אינו בעל תכונות פסיכואקטיביות ולכן אינו גורם לתחושת האופוריה המלווה בצריכת קנאביס, דבר המאפשר למטופלים ליטול את המוצר ולהמשיך בשגרת חייהם. גם ל-CBD יש אפקט של שיכוך כאבים, נמצא שה-CBD הינו חומר אנטי דלקתי, נוגד רחדה והוא מקל על פרכוסים מגביר תיאבון ומפחית בחילות.

נעים להכיר

המחלקות שלנו

חברת GreenPharma בנויה מ 4 מחלקות, השוכנות בסמיכות זו לזו (במבנה מסחרי חביב ששטחו 6000 מ"ר), הזיקה בין המחלקות השונות הדוקה מאד והן פועלות בשיתוף פעולה יום יומי. כל מחלקה היא חשובה ועושה עבודה ייחודית, כלל המחלקות תומכות את מחלקת הרוקחות המהווה את לב החברה. אתם מוזמנים לקרוא על כל אחת מהמחלקות בהתאם לשירות בו אתם מעוניינים.

רוקחות

מחלקת הרוקחות שלנו מורכבת מ 10 רוקחים מוסמכי קנאביס רפואי ע"י היק"ר ומובלים ע"י רוקח ראשי המכהן כמנהל מקצועי ומומחה בעל שם ארצי. הרוקחים פועלים במספר תחומים, במרבית זמנם הם מבצעים תשאולים רוקחיים טלפוניים ומסייעים למטופלים בייעוץ ופתרון בעיות. בשאר הזמן הם מנפקים קנאביס רפואי ומוודאים שתקבלו את המוצר שהזמנתם, ברמה הגבוהה ביותר ותוך כדי שירות לבבי.

שירות

מחלקת השירות שלנו בנויה מ 8 נציגות שירות מסורות, המאיישות את מוקד השירות בכל יום בין השעות 8:00 בבוקר ועד 18:00 אחר הצהריים. מרבית היום הן מעניקות שירות טלפוני להזמנת מוצרי קנאביס וטיפול בבקשות הלקוחות שלנו, חלק מהזמן פועלות הנציגות על מענה באפילקציית הווטסאפ/מיילים וכמובן – הדפסת מרשמים והעברתם לרוקחים לביצוע תשאול וניפוק קנאביס רפואי. מוקד השירות שלנו עושה מאמצים רבים על מנת שיהיה לך קל להזמין קנאביס רפואי, ושתמיד יהיה לך בית אכפתי וסבלני,פה בגרינפארמה.

הפצה

מחלקת הפצה מאויישת על ידי 5 נהגים מסורים ומקצועיים, אשר עברו הדרכות מיוחדות והסמכה ביטחונית על ידי היק"ר (יחידה לקנאביס רפואי של משרד הבריאות). נהגינו הם גם שליחים, הנמצאים מדי יום מאחורי ההגה ומגיעים עד אליך, לבית. מחלקת הפצה עושה כל שניתן על מנת שתקבלו את הקנאביס הרפואי בזמן, ובחיוך וסבלנות.

תוכן וחדשות

מחלקה זו, היא בת הזקונים שלנו. מחלקה בת 2 עובדים אוהבי המילה הכתובה וסקרנים. מחלקת התוכן שלנו כותבת מאמרים מקצועיים, מפיקה סרטוני הדרכה, לומדת את תחום הקנאביס הרפואי בארץ ובעולם ודואגת לשמור אותנו ואתכם עדכניים בכל המתרחש. כמו כן, מחלקה זו אחראית על כתיבת פורמטים ולגרום לנו להיות ברורים ונהירים בכלל נושאי הקנאביס הרפואי.