אנשים הסובלים מכאב כרוני חווים ירידה משמעותית באיכות החיים ובתפקוד באופן יום יומי. הם סובלים מתופעות נוספות הנוצרות מעצם החיים עם הכאב וביניהן חרדה, דיכאון, הפרעות שינה ועוד. כאשר התשובה של הרפואה למצוקה הקשה של חיים עם כאב היא שימוש במשככי כאבים באופן תדיר התוצאה היא שאנשים אלה סובלים מתופעות לוואי קשות המתלוות לשימוש, כאשר המרכזית שבהם היא התמכרות. מה עושים? והאם יש "פתרון יחיד" לכל סוגי הכאבים? הרבה מהתשובות מסתתרות בין זניו השונים של צמח הקנאביס.


לאורך השנים ועם עליית המגמה הברורה של מחקרים המראים על הסגולה של צמח הקנאביס לסייע בהתמודדות עם כאב, לרבות הפחתתו ומניעתו, נשקפת גם עלייה בשימוש בקנאביס הרפואי לצרכים אלה. אל אותם מחקרים מתווספים לעדויות של מטופלים רבים מהשטח המעידים על הטבה ושיפור משמעותי באיכות חייהם, כתוצאה משימוש בקנאביס רפואי לכאבי גב, כאבי מפרקים וכאבים נוספים מסוגים שונים, מה שהביא לכך שכאב הפך להיות הסיבה השכיחה ביותר בארץ לשימוש בקנאביס רפואי.

איך הקנאביס מסייע נגד כאבים? אילו זני קנאביס רפואי לטיפול בכאב קיימים? האם זה מוכח כי זני קנאביס לכאבים יעילים? שאלנו את המומחים של גרין פארמה, הבית לקנאביס הרפואי בישראל, וקיבלנו את כל התשובות.


איך הקנאביס מסייע נגד כאבים?

הקנאביס מכיל עשרות תרכובות כימיות, ובין היתר גם קנבינואידים המקיימים אינטראקציה עם המערכת האנדוקנבינואידית בגוף, האחראית על תהליכים רבים כמו איזון הגוף. אחד מהתפקידים החשובים של מערכת זו הוא וויסות הכאב. הקנבינואידים נקשרים לקולטני המערכת האנדוקנביאידת ובכך מפחיתים אותות כאב בעמוד השדרה ועיבודם במוח, מפחיתים דלקת ומספקים הקלה בכאב.

בין הקנבואידים אפשר למצוא את רכיב ה- CBD, רכיב שהוא אינו פסיכואקטיבי ואת רכיב ה- THC שלצד סגולות רפואיות מכיל גם תכונות פסיכואקטיביות או במילים אחרות התחושה המלווה את השימוש בקנאביס. שני רכיבים אלו נמצאו כמסייעים בשיכוך והפחתת כאבים מסוגים שונים. המידע אודות סגולות הריפוי של קנאביס רפואי לכאבים נמצאו הן במחקרים שנערכים כל העת בנושא והן מניסיונם של מטופלים שונים. עם זאת חשוב לציין כי התגובה של כל מטופל לזן כזה או אחר ומידת ההשפעה עליו היא שונה ותלויה בלא מעט גורמים.

 

אילו זני קנאביס קיימים לטיפול בכאבים?

הכנו עבורכם רשימה חלקית של זנים הידועים בסגולות שיכוך כאב:

הלל

פותח כהכלאה בין זני סאטיבה ואינדיקה. הזן מסייע להפחתת כאב, חרדות, בחילות והתמודדות עם פוסט טראומה, פרקינסון ותסמונת טורט. הוא משרה תחושת נינוחות, מגביר תאבון ומעודד יצירתיות.

ג'י אס קוש GS KUSH

זן קנאביס אינדיקה. גם זן זה מסייע בהפחתת כאב ובנוסף מסייע לנדודי שינה, הרפיית שרירים, חרדה ולחץ. הזן מעורר, מרגיע ואנרגטי ומומלץ לשימוש לקראת שעות הלילה.

מאי

זן קנאביס אינדיקה. משמש להרפיית שרירים, כאבים, לחץ ומסייע בהתמודדות עם פוסט טראומה. בין השפעותיו: משרה תחושת ביטחון, משפר ריכוז, מגביר תחושת נינוחות ורוגע וכן מגביר תיאבון.

בלו דרים BLUE DREAM

הכלאה בין אינדיקה וסאטיבה. הזן מעודד הרפייה של הגוף באופן מלא. מתאים לסוגים שונים של כאב כולל כאב כרוני והתכווצויות שרירים.

פרפל קוש PURPLE KUSH

זן קנאביס אינדיקה בעל תכונות הרגעה חזקות. מסייע למתמודדים עם כאבי גב, נדודי שינה וכאבים עזים.

זן GSC

זן קנאביס היברדי בעל השפעות חזקות המסייע בהקלה על כאב פיזי ונפשי. מתאים למבקשים הקלה במתח ובכאבים כרוניים.

זן OG KUSH

זן קנאביס אינדיקה בעל תכונות דומיננטיות של שיכוך כאבים והרפיה. מסייע בטיפול בטרשת נפוצה וכן פיברומיאלגיה.

זן SOUR DIESEL

זן קנאביס סאטיבה בעל אפקט ממריץ מתאים לסובלים מכאבים כרוניים הזקוקים להקלה בכאב אך ללא הרגעה.


האם זה מוכח כי זני קנאביס לכאבים יעילים?

ההשפעה של הקנאביס על סוגים שונים של כאבים נחקרת כל העת על ידי חוקרים שונים ברחבי העולם ובארץ. כך למשל, בשנת 2021 נערך מחקר באוניברסיטת תומס ג'פרסון בפילדלפיה שבארה"ב לבחינת היעילות של טיפול הקנאביס בקרב 468 מטופלים הסובלים מכאב אורתופדי כרוני כגון כאב גב כרוני, כאבי צוואר ומפרקים כרוניים וגם מטופלים הסובלים מפיברומיאלגיה, אל מול ההשפעה שלו על צריכת תרופות מרשם לטיפול בכאב. המטרה הייתה להבין את ההשפעה של הקנאביס הרפואי על הפחתת הכאב, שיפור איכות החיים ותפיסת הבריאות הפיזית והנפשית.

תוצאות המחקר פורסמו ולפיהן ניתן היה לראות שיפור משמעותי בפרמטרים של ירידה בעוצמת הכאב, עלייה באיכות החיים ובתפיסת הבריאות הכללית. כן נמצא ש-36% מהמטופלים הפסיקו לחלוטין את הטיפול בתרופות אחרות לשיכוך כאבים וכ-37% מטופלים הפחיתו את המינון של התרופות לשיכוך הכאב באופן משמעותי.

מחקר נוסף שחקר את היעילות הפוטנציאלית של קנאביס רפואי לכאבים התפרסם ביוני 2019 על ידי בית חולים סורוקה והמרכז לחקר הקנאביס בו השתתפו 367 חולי פיברומיאלגיה. בין תוצאות המחקר פורסם כי לאחר 6 חודש טיפול כ-81.8% מהמטופלים דיווחו על הפחתה משמעותית ברמת הכאב, זאת בנוסף להשגת שיפור משמעותי בתסמינים נוספים כגון הפרעות שינה, דיכאון וחולשה, כל אלה הביאו לשיפור משמעותי באיכות החיים של המטופלים.

מלבד 2 מחקרים אלו שהצגנו, קיימים אינספור מחקרים נוספים שנערכו בעשורים האחרונים במטרה לחקור את ההשפעות של קנאביס על סוגים שונים של כאב, כאשר המגמה העולה מהם כן מלמדת על האפקטיביות שיש לצמח הקנאביס לסייע בהפחתת כאבים מסוגים שונים, עד להימנעות משימוש בתרופות לשיכוך כאבים ושיפור באיכות החיים של המטופלים. לכך יש להוסיף ניסיון של מטופלים רבים ברחבי הארץ והעולם המשתמשים בקנאביס רפואי לכאבי גב, כאבי מפרקים, לכאב אונקולוגי ואף כאבים לא מוסברים.

 

לסיכום

קנאביס רפואי לכאבים נמצא על ידי מחקרים רבים שנערכו בארץ ובעולם כיעיל כנגד מגוון של כאבים מה שהביא למגמה של תמיכה עולמית של ענף הרפואה בשימוש בקנאביס רפואי לכאבים מסוגים שונים. ראינו כי קיימים זנים שונים של קנאביס שניתן להתאים למטופל, לסוג הכאב שממנו הוא סובל ולאורח חייו והעדפותיו. 

הפחתה ומניעת כאב מובילים לשיפור באיכות החיים ובתפקוד הכללי, הגופני והנפשי ולהפחתה בשימוש במשככי כאבים ממכרים. ניתן לפנות אל גרין פארמה אשר העמידה מערך קנאביס מלא, החל מייעוץ רוקחי, הדרכת אחיות, משלוח עד הבית וליווי מקצועי.

חיפוש

קטגוריות

שתפו

כתבות נוספות

מה ההבדל בין סאטיבה לאינדיקה

אינדיקה או סאטיבה? זאת השאלה

שני הזנים הכי בולטים בקנאביס הם סאטיבה ואינדיקה. המקור של שמות אלו נקבע במאה ה-18, אך כינוי זה נצרב בתודעה ונעשה בו שימוש רחב גם

מה זה THC

מה זה THC?

מה זה THC? מה עושה THC לגוף? מה השימושים הרפואיים ב- THC? האם חומר THC חוקי בישראל? מה הסיכונים בTHC? כמה זמן THC נשאר בגוף?

כפתורי שיתוף

Facebook
Whatsapp
Email
Telegram

פוסטים אחרונים

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

רוצים להישאר מעודכנים?

הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו