סגולותיו ויתרונותיו של הקנאביס הרפואי הם רבים וידועים ברובם. אמנם, ישנם יתרונות נוספים אשר נוגעים לנשים ויכולים להקל עליהן בחיי היומיום.

כיום יותר ויותר נשים צורכות קנאביס רפואי וחקר הקשר בין הקנאביס הרפואי לרפואת נשים מתפתח. המודעות לסגולות הקנאביס הרפואי בכלל ולנשים בפרט צומחת מה שגורם לעליה בשימוש. נפרט על חלק מהיתרונותיו הבולטים של קנאביס רפואי בכל הנוגע לנשים.

  1. כאבי מחזור ותסמונת קדם וסתית
    כ80% מהנשים בגיל הפוריות סובלות מכאבים לפני או בעת הוסת החודשית, בדרגות חומרה שונות. התסמינים העיקריים הם לרוב התכווצויות, כאב בטן וגב, כאבי ראש ואף מיגרנות. הקנאביס הרפואי ובו קנבינואיד הTHC, מסייע בשיכוך כאבים טבעי אצל הנשים ומאפשר הפחתת שימוש במשככי כאבים ותרופות שונות.
    הTHC אף עוזר להקל על סימפטומים נוספים של הוסת החודשית כמו מצבי רוח, איבוד החשק המיני, נפיחות, כאבי ראש ורגישות יתר של השדיים.
    ישנם אף תיעודים רפואיים מבית המלוכה הבריטי, לפיהם במאה ה-19 המלכה ויקטוריה השתמשה בקנאביס על מנת להקל על כאבי המחזור שלה.
  2. שינה טובה והירדמות מהירה
    ע"פ מחקרים, נשים נוטות לסבול יותר מבעיות שינה מאשר גברים. יותר מכך, נמצא כי 63% מהנשים סובלות מבעיות שינה. קנאביס רפואי משפר את איכות השינה ועוזר לפתור בעיות הקשורות בה, על ידי זני אינדיקה המאפשרים הירדמות קלה יותר ועל ידי זני סאטיבה המשפרים את מצב הרוח ומונעים חלומות.
  3. סרטן השד
    ע"פ מחקרים רבים, הקנאביס הרפואי נמצא כבעל יכולת לעכב התפתחות של תאים סרטניים ואף "לחסל" אותם. אחת מעל תשע נשים בעולם כיום סובלת מסרטן השד ולכן הקנאביס הרפואי הוא גורם מעורר תקווה לרבות.
  4. אוסטאופורוזיס – בריחת סידן והיחלשות העצם
    נשים נוטות ללקות במחלה זו בשכיחות גבוהה יותר מגברים, במיוחד נשים לאחר גיל המעבר.
    מחלה זו גורמת לחשיפה גבוהה יותר של העצמות לשברים ובעקבות כך עלולה לגרום גם לכאבים.
    במחקרים התגלה כי קנאביס רפואי מזרז את תהליך התחדשות העצם ומגן על השלד מפני אובדן רקמת עצם. בנוסף, נמצא כי הקנאבידיול CBD המצוי בצמח הקנאביס מסייע בריפוי ואיחוי שברים בעצמות הגוף.
  5. הריון
    צריכת קנאביס רפואי בזמן הריון הינה נושא שנוי במחלוקת ומבוצעים בו מחקרים רבים בעולם.
    ישנם מחקרים התומכים בצריכת קנאביס רפואי בהריון, לפיהם צריכת הקנאביס הרפואי בשמן או באידוי אינה פוגעת בעובר ובעיקר עוזרת לאם משמעותית בהתמודדות עם בחילות ההריון והקאות, בדרך טבעית.
    מחקרים מראים הוולד נולד קטן מהממוצע, איננו יודעים את הנזק העתידי (אם קיים) לוולד, אולי עוד 20 שנה נגלה את הנזק (ומי רוצה לקחת סיכון?)
    בכלל שיקול הרופא הוא הסיכון מול תועלת- מה עדיף? אופייטים לאם וילד עם תסמונת גמילה? האם האם תצליח לשרוד הריון ללא טיפול?
    ישנם גם מחקרים אשר מתנגדים לצריכת קנאביס רפואי בזמן הריון, אך יש לציין שרבים מהם מתנגדים לצריכת קנאביס בעישון. ככל הנראה רוב החסרונות העלולים לפגוע בעובר נובעים כתוצאה מהעישון והטבק.
    זו היא אינה המלצה רשמית לשימוש בקנאביס רפואי בהריון. יש לקבל המלצה ואישור מרופא מוסמך לשימוש בקנאביס רפואי בהריון.

ישנם יתרונות נוספים ורבים של קנאביס רפואי בכל הנוגע לבריאות האישה כמו למשל שיפור חיי המין, הרגעת חרדות, שמירה על משקל ועוד.

חיפוש

קטגוריות

שתפו

כתבות נוספות

מה ההבדל בין סאטיבה לאינדיקה

אינדיקה או סאטיבה? זאת השאלה

שני הזנים הכי בולטים בקנאביס הם סאטיבה ואינדיקה. המקור של שמות אלו נקבע במאה ה-18, אך כינוי זה נצרב בתודעה ונעשה בו שימוש רחב גם

מה זה THC

מה זה THC?

מה זה THC? מה עושה THC לגוף? מה השימושים הרפואיים ב- THC? האם חומר THC חוקי בישראל? מה הסיכונים בTHC? כמה זמן THC נשאר בגוף?

כפתורי שיתוף

Facebook
Whatsapp
Email
Telegram

פוסטים אחרונים

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

רוצים להישאר מעודכנים?

הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו