7 גורמים המשנים את צורת ההשפעה של הקנאביס / 7 גורמים המשפיעים על רמת ה-"היי" מהקנאביס

התחושות המלוות בשימוש בקנאביס משתנות מאדם לאדם. אמנם חלק מהאנשים יעדיפו את תחושת ה-"היי" שנוצרת במידה מועטה ועדינה, וחלק יעדיפו תחושה חזקה ודומיננטית. יהיו אנשים שירצו להרגיש את השפעת הקנאביס בכל הגוף ואילו אחרים ירצו להרגיש אותה בעיקר בראש ובמודעות.
ישנן העדפות רבות ושונות בנוגע לצורה בה משפיע עלינו הקנאביס, לא בכולן אנו מסוגלים לשלוט, אמנם קיימים כמה גורמים פשוטים אשר יכולים להשפיע. על ידי הבנת גורמים אלה, נוכל להוביל את עצמינו לחוויה חיובית ורצויה בשימוש בקנאביס.

  1. הסביבה שלנו
    הסביבה והאווירה בהן אנו נמצאים בעת השימוש בקנאביס מהוות חלק משמעותי בהשפעתו עלינו ויש להבין ולשקול אותן ברצינות. תוכלו להשתמש באותו צמח קנאביס, בשני ימים שונים, ולחוות חוויות שונות לגמרי אחת מהשניה.
    לפני השימוש מומלץ לשאול את עצמכם- מה מצב הרוח שלי ומהו היחס שלי לסביבה המקיפה אותי? האם אני רגוע/ה, שמח/ה, מרגיש/ה בנוח?, האם יש משהו שמציק לי או מעיק עליי?
    חשוב להיות מודעים לתחושות ולסביבה שלנו ולהבין מהם התנאים המיטביים עבורנו לשימוש בקנאביס.
  2. שיטת הצריכה של הקנאביס
    עישון, אידוי קנאביס ושימוש בשמן קנאביס כולן דרכים אפשריות ומקובלות לצריכה. אמנם כל שיטת צריכה, הגוף שלנו "מעבד" אחרת. ידוע לנו שבכל שיטת צריכה משתנה זמן שלוקח לקנאביס להשפיע ובנוסף, משך ההשפעה עצמו. אולם גם רמת ההשפעה וה"היי" שנוצר משתנה בין השיטות.
    בנוסף, בשיטות צריכה מסויימות קל לנו יותר לשלוט בכמות המדויקת של הקנאביס הנצרך. למשל, כאשר אנו צורכים קנאביס באידוי, קשה לנו יותר לעקוב אחר כמות הקנאביס המדויקת שנצרכת, לעומת עישון סיגריה מגולגלת.
    חשוב שנדע את הגבולות שלנו בכל שיטת צריכה. גם אם אדם מסוים אוהב ורגיל לעשן סיגריה מגולגלת של קנאביס, זה לא אומר שהוא יאהב קנאביס באידוי.
  3. מינון
    מינון הקנאביס הנצרך הוא כנראה הגורם המשפיע ביותר על רמת ה-"היי".
    בשימוש בכמות מועטה מדי של קנאביס, יכולים להרגיש שלא קיים כל שינוי והכל "כרגיל". בשימוש בכמות רבה מדי, התחושה יכולה להפוך לשלילית והרצון הוא רק לחכות לתום השפעת הקנאביס.
    ההבדל בין המינונים הוא דק. חשוב לדעת מה הוא המינון המדויק המתאים לכם, בהיוועצות עם רופא או רוקח, על מנת להגיע לנקודת האמצע ולתחושה הרצויה.
  4. הרכב הקנאבינואידים
    מידע על הרכב הקנאביס שבשימוש הוא אחת הדרכים היעילות לדעת כיצד ישפיע עלינו הצמח. חלק מהאנשים יאהבו את ההשפעה הפסיכואקטיבית של קנאביס אשר מועשר ב-THC ויתמודדו איתה היטב, אולם אנשים אחרים יוכלו להילחץ ולחשוש מהשפעה מסוג זה.
    כמובן שגם כמות ה-CBD, הקנאבינואיד השני העיקרי בצמח הקנאביס משפיעה רבות. הרכב הקנאבינואידים בין זני הקנאביס השונים הם מגוונים מאוד ומשתנים.
    גם היחס בין כמות ה-CBD לכמות ה-THC בצמח משמעותי ולא רק הכמות של כל אחד מהם בנפרד, לשני הקנאבינואידים שינה השפעה ישירה אחד על השני.
  5. טרפנים
    מלבד הקנאבינואידים הפעילים כמו THC ו-CBD, ישנן מולקולות צמחיות הנקראות טרפנים, האחראיות לניחוחות המגוונים של הקנאביס ומסייעות גם הן לחיזוק השפעותיו.
    טרפנים מסויימים ידועים ביתרונותיהם – אפקט נוסף של "לימונין" הוא הרגעה, "לינלול" הוא הטרפן אשר מעניק ללבנדר את ריחו הידוע כמרגיע במיוחד.
    נושא השפעת הטרפנים על התחושות שיוצר הקנאביס נדרש למחקר מקיף יותר. אולם ישנן ראיות רבות להיותו נכון ומבוסס.
  6. גיל המטופל
    ייתכן ששמעתם ממטופלים רבים שבצעירותם התנסו בקנאביס ואהבו את השפעתו, ואולם, עם השנים הם פחות ופחות מחבבים אותו.
    ע"פ מחקר אשר בוצע בשנת 2007, התגלה כי קיים קשר משמעותי בין הגיל שלנו לדרך בה הגוף "מעבד" את הקנאביס שאנו צורכים. לפי תוצאות המחקר, ככל שאנו מתבגרים השימוש בקנאביס עלול להיות מלווה ביותר חרדה או תחושת חוסר ביטחון.
    נושא זה דורש מחקר נוסף, אך מומלץ לשקול את מינון וסוג הקנאביס (בהיוועצות עם רופא או רוקח) בהתאם לגילנו, ולעיתים בשונה ממה שאנו זוכרים שאהבנו בגיל מוקדם יותר.
  7. סיבולת
    כל אדם שונה מרעהו, וכך גם הסיבולת של כל אדם ואדם לקנאביס.
    תדירות השימוש, פיזיולוגיה, משך השימוש בקנאביס, מינון הקנאביס – כל אלה ועוד משפיעים על הסיבולת שלנו לקנאביס וחשוב שנכיר אותה היטב.
    רק אנחנו, כאשר נכיר ונבין מה היא הסיבולת שלנו לקנאביס, איך ומתי כדאי לנו לצרוך אותו, נוכל להגיד מה היא רמת ההשפעה שנרצה להרגיש מהשימוש בקנאביס. מה היא רמת ה-"היי" שנרצה לחוות.
    בעזרת מומחים, רופאים ורוקחים, נוכל להצביע על זן הקנאביס המתאים במינון המתאים והרצוי לנו- בין אם להרגעת לחצים וחרדות, לטיפול בבעיות פיזיות או לכל צורך רפואי אחר.

חיפוש

קטגוריות

שתפו

כתבות נוספות

מה ההבדל בין סאטיבה לאינדיקה

אינדיקה או סאטיבה? זאת השאלה

שני הזנים הכי בולטים בקנאביס הם סאטיבה ואינדיקה. המקור של שמות אלו נקבע במאה ה-18, אך כינוי זה נצרב בתודעה ונעשה בו שימוש רחב גם

מה זה THC

מה זה THC?

מה זה THC? מה עושה THC לגוף? מה השימושים הרפואיים ב- THC? האם חומר THC חוקי בישראל? מה הסיכונים בTHC? כמה זמן THC נשאר בגוף?

כפתורי שיתוף

Facebook
Whatsapp
Email
Telegram

פוסטים אחרונים

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

רוצים להישאר מעודכנים?

הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו