השימוש בקנאביס רפואי הופך נפוץ מיום ליום והדיון סביב נושא זה סוער ואינטנסיבי ברחבי העולם. מטופלים רבים מדווחים על סגולותיו הרבות של הקנאביס הרפואי ועל יתרונותיו בהשוואה לתרופות מסורתיות. יותר ויותר מדינות מתייחסות אל הצמח בדומה לתרופה ומשנות את הגישה לגביו כסם אסור וממכר. הסיבה לכך היא היתרונות הבריאותיים הרבים שקיימים בקנאביס ולכן ריכזנו עבורכם במאמר זה, 10 יתרונות משמעותיים בצמח הקנאביס, כפי שהתגלו במחקרים.

  1. יכול להאט ואף לעצור התפשטות תאים סרטניים
    במחקר שבוצע בשנת 2007, בסן פרנסיסקו, ארה"ב, נמצא כי קנאבידיול (CBD- אחד המרכיבים המרכזיים של צמח הקנאביס, נטול השפעה פסיכואקטיבית) מסוגל "לדכא" גן בשם 1d-1 אשר גורם לתאים הסרטניים להתפשט.
    במסגרת המחקר בוצע ניסוי בתאי סרטן השד והוכח כי התאים התפשטו בקצב איטי משמעותית כאשר היו תחת השפעת הקנאביס. למעשה, האיגוד האמריקני לחקר מחלת הסרטן הצהיר כי קנאביס מסוגל להאט את התפתחותם של גידולים במוח, בחזה ובריאות.
  2. מונע אלצהיימר
    THC, המרכיב הפסיכואקטיבי הפעיל בקנאביס, מאט את ההתפתחות של מחלת האלצהיימר. ע"פ מחקר שבוצע בשנת 2006, THC מאט את התפתחות "לוחות עמילואיד" – הגורם אשר "הורג" את תאי המוח ומוביל למחלת האלצהיימר.
  3. משמש כטיפול בגלאוקומה
    גלאוקומה מתבטאת לרוב בלחץ תוך עיני, אשר עלול לגרום לאובדן הראייה. ע"פ מחקרים שבוצעו בשנות ה70 , בעת עישון קנאביס יורד משמעותית הלחץ התוך עיני. במקרה זה, הקנאביס יכול למנוע עיוורון.
  4. מפחית חרדות
    מדענים מאוניברסיטת דרום קליפורניה מצאו כי כאשר צורכים מעט קנאביס במינון נמוך של THC, בעיקר מזני אינדיקה, השימוש מסייע לרגיעה. השפעה זו מועילה במיוחד לסובלים מפוסט טראומה וחרדות.
  5. מונע התקפי אפילפסיה
    במחקר שבוצע בשנת 2015 נמצא כי קנאביס המכיל ריכוזי CBD גבוהים עוזר ומסייע למנוע התקפי אפילפסיה. רבים מדווחים כי הקנאביס הינה הדרך היחידה לשלוט בהתקפים ואכן חלה ירידה של עשרות אחוזים בתדירות ההתקפים במהלך השימוש בקנאביס. מומחים מעריכים שנדרש לבצע מחקרים נוספים על מנת לאשש את הטענה ולהנגיש לחולים את הצמח.
  6. הפחתת הפרעות / בעיות שינה
    ע"פ מחקרים רבים, הקנאביס מסוגל לעזור לנו למזער את הפרעות השינה. החל מזני האינדיקה המאפשרים להירדם בקלות עד לזני הסאטיבה אשר משפרים את מצב הרוח ומפחיתים סיוטים.
    במחקרים המרכזיים הוכח כי הקנאביס עוזר בשינה לאנשים הסובלים מפוסט טראומה, מתעוקת שינה ואף מסיוטים.
  7. מעורר תיאבון
    התגברות התיאבון בעקבות השימוש בקנאביס, היא התחושה המוכרת לנו כ"מאנצ'יז". החומר הפעיל THC מעורר את הקולטנים במוח אשר אחראים על חוש הריח, וכאשר הוא מגורה, מתעורר הרעב. לכן על מנת לעורר תיאבון עדיף להשתמש בזני קנאביס בעלי ריכוז THC גבוה.
    יתרון זה של הקנאביס מסייע רבות לחולי קרוהן או לקשישים שמתקשים לאכול.
  8. מגדיל את נפח הריאות
    ע"פ מחקר אמריקאי אשר נמשך יותר מ 20 שנים, לא רק שקנאביס אינו פוגע בריאות, הוא אף מגדיל את נפחן. יש לציין כי המחקרים התבססו על עישון קבוע אך לא "כבד".
    נמצא כי אופן עישון הקנאביס הרפואי (החזקת העשן בריאות לאורך זמן) גורם להגדלת נפחן.
  9. מפחית ומונע בחילות
    מחקרים השוואתיים מצאו שהקנאבינואידים בקנאביס יעילים יותר ממספר תרופות קונבנציונליות לבחילות. במקרה זה הקנאביס מסוגל לעזור משמעותית לחולי סרטן הנמצאים במהלך טיפולי כימותרפיה, נשים בהריון או במהלך תסמונת קדם וסתית ואף לטיפול באנורקסיה.
  10. מטפל בכאב
    עד שנת 1936, טיפול בכאב כרוני באמצעות קנאביס היה למעשה הטיפול המומלץ ביותר בארה"ב.
    הנתונים הסטטיסטיים שנאספו באירופה ובארה"ב מראים כי הקנאביס יעיל מאוד במקרים רבים של כאב כרוני ומטופלים רבים אף מעדיפים אותו על פני משככי הכאבים הממכרים.
    ע"פ מחקרים ישראלים שבוצעו בשנים 2011 ו 2014, נוסף על שיכוך הכאב הפיזי, לקנאביס הייתה השפעה רגשית אשר התבטאה בצמצום משמעותי של תחושות חוסר האונים, הדיכאון והחרדה שהכאב הכרוני יצר.

חיפוש

קטגוריות

שתפו

כתבות נוספות

מה ההבדל בין סאטיבה לאינדיקה

אינדיקה או סאטיבה? זאת השאלה

שני הזנים הכי בולטים בקנאביס הם סאטיבה ואינדיקה. המקור של שמות אלו נקבע במאה ה-18, אך כינוי זה נצרב בתודעה ונעשה בו שימוש רחב גם

מה זה THC

מה זה THC?

מה זה THC? מה עושה THC לגוף? מה השימושים הרפואיים ב- THC? האם חומר THC חוקי בישראל? מה הסיכונים בTHC? כמה זמן THC נשאר בגוף?

כפתורי שיתוף

Facebook
Whatsapp
Email
Telegram

פוסטים אחרונים

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

רוצים להישאר מעודכנים?

הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו