אז מה היא הרפורמה?
רפורמת הקנאביס הרפואי בישראל אושרה בשנת 2016 על ידי ממשלת ישראל ויצאה לדרך במסגרת פיילוט של משרד הבריאות בשנת 2018. הרפורמה החדשה מגדירה שרשרת ערך שלמה, החל מהחקלאי המגדל ועד למטופל בנקודת הקצה.

מה היא מטרת הרפורמה?
המטרה היא לוודא (באמצעות רגולציה) כי צמח הקנאביס הרפואי נחקר, מגודל, מיוצר, נבדק במעבדות, נארז, מאוחסן, מופץ ונמסר בתנאים נאותים ובתקנים מחמירים אותם קובע משרד הבריאות. כל אלו על מנת להסדיר את מעמד הקנאביס הרפואי בישראל כתרופה (מינונים מדויקים, ניפוק בבתי מרקחת, בקרה במעבדות וכו').

איך הרפורמה משפיעה על המטופל?
המטופל ברפורמה החדשה מושפע במספר דרכים:

  • בראש ובראשונה המטופל מקבל חופש בחירה "שוק חופשי" – ניתן לבחור את זהות בית המרקחת וזהות המוצר הרצוי. (בעבר הוגדר לכל מטופל מגדל ספציפי).
  • רכישת הקנאביס הרפואי מתבצעת בבתי מרקחת באמצעות מרשם (ולא ישירות מהמגדל).
  • המטופל מקבל אישור מסירה (ידוע גם כ"מרשם" בפי הציבור) בנוסף לרישיון. (ולא רישיון בלבד).
  • המחיר הוסדר ונקבע לפי כמות של 10 גרם (ולא מחיר קבוע לכל כמות).
  • שפה אחידה – המוצרים של החברות השונות מחויבים להיות ממוינים לפי ריכוזי THC ו CBD שבכל מוצר, כך שהרופא, הרוקח והמטופל מדברים באותה שפה לאור איחוד המינונים והריכוזים.

איך בנויה השרשרת?
ישנן 5 חוליות בשרשרת האספקה החדשה : מגדל, מפעל, בית מסחר, בית מרקחת ומטופל. כל חוליה הינה עצמאית ופועלת בפני עצמה. כל חוליה בשרשרת מחויבת ברישוי מתאים מיחידת הקנאביס הרפואי (היק"ר) במשרד הבריאות. הנה החוליות המרכיבות את השרשרת:

  • חוליה 1 – חוות גידול/ריבוי קנאביס (לדוגמא: שיח, IMC, שאיפה לחיים, תיקון עולם).
  • חוליה 2 – מפעל לייצור ואריזת מוצרי קנאביס רפואי (לדוגמא : פנאקסיה, בזלת, שאיפה לחיים).
  • חוליה 3 – בית מסחר לתרופות – אחסון והפצה לבתי מרקחת (טלפארם, ס.ל.א, נובולוג, כמיפל).
  • חוליה 4 – בית מרקחת – אחסון ומסירת מוצרי קנאביס רפואי (GreenPharma, סופר-פארם וכו').
  • חוליה 5 – מטופל – חולה אשר עומד בהגדרות היק"ר לקבלת מוצרי קנאביס רפואי ובידו מרשם מרופא מוסמך.

חשיבות בית המרקחת בשרשרת האספקה
נקודה זו היא קריטית ביותר, היות ומהגדלים (חקלאים) אינם מוגדרים כמטפלים עפ"י משרד הבריאות, ואילו רוקח/ת עובר הכשרה מקצועית ובין אישית לטיפול בחולים.

מיקומה של GreenPharma בשרשרת
GreenPharma בראש ובראשונה הינו בית מרקחת ייעודי לתחום הקנאביס הרפואי, וככזה, מקומו בשרשרת הינו בין המטופל לבית המסחר. עם זאת, אנו עושים הכל על מנת לטפל בלקוחות שלנו ולספק מעטפת שירות מלאה. מלבד ניפוק ומסירה של קנאביס רפואי עד הבית, אנו מפעילים מוקד שירות ייעודי לנושאי קנאביס רפואי, מערך רוקחים מומחים המייעצים, מנפקים ומוסרים מוצרי קנאביס רפואי וכמובן מערך הפצה עצמאי המביא את המוצרים עד לבית הלקוח!

חיפוש

קטגוריות

שתפו

כתבות נוספות

מה ההבדל בין סאטיבה לאינדיקה

אינדיקה או סאטיבה? זאת השאלה

שני הזנים הכי בולטים בקנאביס הם סאטיבה ואינדיקה. המקור של שמות אלו נקבע במאה ה-18, אך כינוי זה נצרב בתודעה ונעשה בו שימוש רחב גם

מה זה THC

מה זה THC?

מה זה THC? מה עושה THC לגוף? מה השימושים הרפואיים ב- THC? האם חומר THC חוקי בישראל? מה הסיכונים בTHC? כמה זמן THC נשאר בגוף?

כפתורי שיתוף

Facebook
Whatsapp
Email
Telegram

פוסטים אחרונים

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

רוצים להישאר מעודכנים?

הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו