שמן או תפרחת? ופורייזר או שאולי בעצם ג'וינט?
הקנאביס הרפואי בימינו יכול להינתן בהמון דרכים וצורות, אז בואו נעשה קצת סדר.

נתחיל מהבסיס. כיום ישנן 2 אופציות לקבלת טיפול בקנאביס רפואי, במסגרת הרפורמה החדשה במשרד הבריאות: תפרחת (פרחי קנאביס שלמים/תפרחת גרוסה) או שמן (מיצוי פרחי קנאביס על בסיס שמן).
אופן הטיפול נקבע על ידי הרופא/ה המטפל בהתאם לצרכים של המטופל. לרוב, השיקולים לבחירת התצורה יהיו:

  • מהירות ההשפעה הנדרשת-
    שמן– 45 דק'
    תפרחת– דקות ספורות
  • משך ההשפעה-
    שמן– 6-8 שעות
    תפרחת– 4 שעות
  • גיל המטופל-
    לילדים לרוב יינתן שמן ולא תפרחת
  • שיקולים רפואיים נוספים-
    למשל, לסובלים מבעיות נשימה, יינתן שמן ולא תפרחת
    שיקול נוסף הוא סוג הכאב או המחלה ממנה סובל/ת המטופל/ת
  • העדפה אישית (במסגרת המתאפשר)

יתרונותיו של השמן הינם: משך השפעה ארוך, ללא נזקי עישון/נשימה אשר נלווים לצריכת תפרחת וכמובן רמת דיוק במינון החומרים הפעילים, מכיוון שקל יותר למדוד טיפת שמן מאשר שאיפת תפרחת, לכן הטיפול בשמן הינו יותר מדויק.

יתרונותיה של התפרחת הינם: השפעה מהירה ביותר, תאימות לכאבים אקוטים- "כאן ועכשיו", זמינות ביולוגית גבוהה יותר (לא עובר דרך מערכת העיכול) וכן, התפרחת קלה יותר לנשיאה.

לאחר ששיטת הטיפול בקנאביס רפואי המתאימה למטופל/ת נבחרה והוחלט אם השימוש יהיה בשמן או בתפרחת, מגיע השלב השני- בחירת אופן צריכת הקנאביס הרפואי.
ישנן מספר דרכים לצריכת קנאביס רפואי, אשר חלקן מתאימות לצריכת שמן וחלקן לצריכת תפרחת. ניתן לחלק את הדרכים לשלוש קבוצות: עישון, אידוי ועיכול.

דרכי צריכה באמצעות עישון:

  • סיגריה מגולגלת- "ג'וינט"– נייר מגולגל המכיל בתוכו תפרחת קנאביס יבשה וגרוסה. GreenPharma מספקת ללקוחותיה סיגריות מגולגלות מראש בנוסף לתפרחות ולתפרחות גרוסות.
    ישנם אנשים אשר מעדיפים בסיגריה המגולגלת גם מעט טבק, על מנת להקל בתופעות אשר עלולות להופיע בעישון קנאביס בלבד כמו שיעול וחנק. סיגריה מגולגלת המכילה גם טבק נקראת "בלאנט". שיטה זו כמובן פחות מומלצת וחברות הקנאביס הרפואי אינן מספקות אותה.
  • מקטרת מים – "באנג"– בסיסה הוא עישון דרך מקטרת חלולה המכילה מים. הסוג המומלץ ביותר לצריכת קנאביס רפואי היא מקטרת העשויה מזכוכית. יש שיגידו ששיטה זו מאתגרת יותר לעישון ומתאימה לצרכני קנאביס "מנוסים", אך עם זאת יש שיגידו שעישון ללא נייר או עזרים נוספים, בסינון וקירור דרך מים, הוא הדרך האופטימלית לצרכן המתחיל שרוצה להישאר על תקן “קנאביס בלבד".
  • מקטרת – "פייפ"– מזכירה בבסיסה את מקטרת המים, אמנם מדובר מקטרת זו לא כולל את המים, אלא ישנו ראש ייעודי אותו ממלאים בכמות תפרחת קטנה, אשר אותה מדליקים ושואפים. גם במקרה זה ההמלצה היא להשתמש במקטרת זכוכית.

דרכי צריכה באמצעות אידוי:

  • אידוי הקנאביס מתבצע באמצעות מכשיר הנקרא "ופורייזר", על ידי חימום הפרח או תמצית הקנאביס לטמפרטורה נמוכה יחסית בה החומרים הפעילים מתאדים (180-240 מעלות) אך לא מתרחשת בעירה.
    תהליך הבעירה אשר אכן קיים בצריכה קנאביס בעישון טומן בחובו תוצרי לוואי לא רצויים ואף מסרטנים. היתרון המשמעותי של צריכת קנאביס באידוי הוא היעדר תהליך שריפת הקנאביס. הטמפרטורה אשר אליה נחשף הקנאביס הרפואי באידוי מבוקרת והתהליך אינו מגיע לבעירה.
    אמנם חיסרון של שיטה זו היא העלות הגבוהה. מומלץ שלא לרכוש מכשירי אידוי אשר אינם חשמליים ומתבססים על חימום בעזרת אש חיה.
    חשוב לציים כי את שמן הקנאביס אשר מספק משרד הבריאות אסור לאדות בשום פנים ואופן מכיוון שהוא מהול בשמן זית אשר בחימום יפלוט אדים מסוכנים.

דרכי צריכה באמצעות עיכול:

  • שמן קנאביס רפואי– מיצוי המופק מפרחי קנאביס באמצעות גז או אלכוהול מרוכז (בישראל רק אלכוהול), שמעורבב לרוב עם שמן זית או קוקוס. אופן הצריכה המומלץ הוא טפטוף מתחת ללשון לאחר ייבוש כל הרוק שבפה, על מנת שתתאפשר ספיגה מיידית של החומר. מומלץ בעיקר לילדים, לקשישים ולאחרים שאין ביכולתם לאדות או לעשן. ב-GreenPharma תוכלו למצוא סוגים שונים של שמן קנאביס רפואי בבתי המרקחת.
  • מזון– ניתן לצרוך קנאביס רפואי גם בצורות מזון מגוונות, אשר המוכרת בהן היא עוגיות. שילוב הקנאביס במוצרי מזון נעשה באמצעות חימומו בשמן או חמאה, דבר הגורם לשחרור החומרים הפעילים בצמח. החומרים הפעילים עוברים פירוק בקיבה ומשם נספגים בדם של המטופל.
    חשוב להזכיר כי משרד הבריאות אוסר על שימוש בקנאביס רפואי בתצורת אכילה והדבר מתאפשר לילדים בלבד, ורק כאשר המוצר מסופק על ידי הספקית החוקית ולא מופק בהכנה ביתית.
  • קפסולות– שיטה זו מפותחת במעבדות וחברות תרופות בארץ ובחו”ל, בעיקר בארה”ב ואירופה. מדובר בכמוסות לבליעה, טבליות למציצה או לספיגה תת לשונית ובדרכים דומות אחרות.
    רוב המוצרים נכללים בשיטה זו נמצאים כיום בפיתוח, בתהליכי מחקר או בשיווק ראשוני ועדיין אינם מוכרים ונפוצים בשוק הקנאביס הרפואי.

חיפוש

קטגוריות

שתפו

כתבות נוספות

מה ההבדל בין סאטיבה לאינדיקה

אינדיקה או סאטיבה? זאת השאלה

שני הזנים הכי בולטים בקנאביס הם סאטיבה ואינדיקה. המקור של שמות אלו נקבע במאה ה-18, אך כינוי זה נצרב בתודעה ונעשה בו שימוש רחב גם

מה זה THC

מה זה THC?

מה זה THC? מה עושה THC לגוף? מה השימושים הרפואיים ב- THC? האם חומר THC חוקי בישראל? מה הסיכונים בTHC? כמה זמן THC נשאר בגוף?

כפתורי שיתוף

Facebook
Whatsapp
Email
Telegram

פוסטים אחרונים

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

רוצים להישאר מעודכנים?

הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו